Sunday, August 12, 2018

Graba strica… tiroida… (partea I)

(postare initiala: 9 ianuarie 2014)

Exista zicala “graba strica treaba”… din ea m-am inspirat ca sa dau numele acestui articol… si sa stii ca are dreptate aceasta zicala… 🙂

Foloseam mai demult o zicala: “De ce te grabesti? Oricum, toti mergem in aceeasi directie” iar aceasta zicala avea efect asupra persoanei careia i-o spuneam, ii dadea de gandit, de cugetat. Reusea apoi sa realizeze ca graba sa isi pierdea sensul…
Pot sa spun ca graba, nu numai ca te determina sa faci lucrurile mai prost, dar are si un efect asupra sanatatii tale…

Dar sa intram putin in teorie, ca sa intelegi in ce mod afecteaza graba sanatatea noastra, care este legatura intre graba si faptul ca hormonii produsi de tiroida o iau razna… Noua Medicina Germanica a realizat ca toate bolile noastre sunt in spiritul supravietuirii si nu pentru a ne face rau… O patim totusi, pentru ca nu le intelegem, nu intelegem natura, desi ea functioneaza atat de simplu: pestele nu invata sa inoate, iarba nu se chinuie sa creasca… Totul are un sens bine stabilit in natura (ce depaseste nivelul nostru de intelegere logic), un echilibru perfect… Astfel, NMG spune ca bolile sunt reactii de supravietuire la discrepanta dintre nevoile, asteptarile noastre si asa zisa realitate iar ele apar doar daca ne identificam cu acea situatie, daca avem emotii, trairi legate de ea. Cand nu exista armonie intre tine si tine, intre corpul tau si sufletul tau, cum sa nu apara acea reactie (boala), prin care organismul urla ca ceva nu e ok in viata ta?…

Astfel, tipul de emotie pe care o traiesti in momentul socului emotional, precursor al conflictului biologic, iti va determina o reactie in organul cu functia identica tipului de traire, de emotie. Pentru o mai buna intelegere, sa iti dau cateva exemple: nu poti sa inghiti ceva in viata = probleme in gat, nu iti miroase a bine = probleme la nas (asa zisa raceala), te temi ca vei muri de foame = probleme (cancer) la ficat, ti se spune ca ai cancer (astfel aparand frica de moarte) = probleme la plamani (cancer, “metastaza” care nu exista, dar e buna ideea, pentru a te tine in frica), nu ma mai simt barbat (am pierdut teritoriul in casa) = probleme la prostata (eventual un mic cancer, in functie de cat de acut traiesti acest conflict), ma simt singur, parasit, abandonat = retentie de apa (in acel moment, trairile tale sunt cele ale unui peste care, aruncat de un val pe mal, trebuie sa retina apa ca sa supravietuiasca pana la sosirea unui alt val), te simti coplesit = probleme la inima, nu poti sa iti marchezi teritoriul = probleme la vezica urinara, tu te poti scapa de ceva = probleme la colon, te simti atacat = boli ale dermei… si lista ar putea continua… Tocmai de aceea, este suficient, daca cunosti NMG, sa afli de ce boli sufera ori a suferit o anumita persoana, pentru a reusi sa intelegi ce fel de trairi are, cum vede ea lumea…

Un lucru important de stiut este ca acelasi eveniment de viata (de exemplu, pierderea locului de munca) va provoca reactii (boli) diferite fiecaruia, in functie de trairile pe care le ataseaza (constient sau inconstient) acelui eveniment (exemple pentru pierderea locului de munca: nu pot sa inghit acest lucru, nu o sa mai am ce manca, nu o sa imi pot plati bancile, eu cine o sa fiu daca nu mai sunt sef in acest loc de munca?, etc… sau poti sa nu faci niciun conflict pentru ca, oricum, nu iti placea acel loc de munca 🙂 )… Dar sa revin la graba noastra si la tiroida noastra. Daca ai mai citit pe blog, aceste lucruri despre care iti povestesc oricum le stiai deja… 😉

Functia biologica a glandei tiroide este de a produce hormonii necesari reglementarii “vitezei” metabolismului. Atunci cand traiesti un conflict de imbucatura de genul “trebuie sa am urgent un anume lucru” ori “trebuie sa ma scap urgent de un anume lucru”, cand viteza are o importanta deosebita, pentru a putea obtine rapid un contract, pentru a depune la timp actele (aviz contabililor 😉 ; asa si este denumita reactia glandei tiroide: boala contabililor), in acest caz, vor aparea modificari (reactii) la nivelul glandei tiroide, responsabila, precum am spus, cu producerea de hormoni necesari stabilirii vitezei optime a metabolismului.

Sensul biologic al acestor modificari se manifesta in faza activa (ce tine pana cand persoana nu isi rezolva conflictul), cand, datorita nevoii de a fi mai rapid, glanda tiroida va intra in hiperproductie de hormoni, cu rezultat asupra ridicarii efective a vitezei metabolismului, lucru ce va avea un efect vizibil de “turbo” asupra persoanei in activitatile sale, in energia sa, in rapiditatea sa, in functionarea sa generala. Acesta este solutia biologicului, a naturii, pentru rezolvarea conflictului de “nu sunt suficient de rapid”…

Iar aici voi incheia articolul (cum mi-am format deja acest obicei) din doua motive: pentru a nu te plictisi cu articole lungi si pentru a te tine in suspans (ca sa simti ca traiesti 🙂 ) cateva zile cand voi reveni cu partea a doua a articolului. Tine-te bine, vei afla lucruri foarte interesante despre glanda tiroida, pe care nu le-ai stiut pana acum… 🙂 … Si este bine sa afli aceste informatii, te vor putea scapa de multe belele pe viitor… Doar gandeste-te! Te-ai aflat vreodata in situatii de genul celor descrise aici? Daca esti contabil(a) ori lucrezi la banca ori esti sustinatoarea zicalei “nu lasa pe maine ce poti face azi” (nici macar vasele nespalate), cu atat mai mult sa fii pe faza…



cu mult drag, Costea Paul George
___________________________________

Nu sta pe loc, studiaza pentru tine, pentru evolutia ta ca om! Nu te costa nimic in plus sa cumperi carti prin situl meu, totusi, cu asta ma sustii sa pot fi aici, pentru tine! Alege din miile de carti de la: elefant.ro sau libris.ro
___________________________________

Ai o parere, o intrebare, o idee, o nemultumire, o critica?… Comenteaza mai jos, impartaseste-o cu noi, ceilalti… 🙂

Ti-a placut articolul? Apreciezi munca mea, efortul meu?… “SHARE” aici, sub articol si astfel vei contribui la aflarea acestor adevaruri. Nu te costa nimic! Poti sa ii dai un “LIKE” si paginii “terapie in armonie”, in dreapta sus, daca vrei sa ne urmaresti pe facebook… 🙂 ... Cel putin, ca iti place ori nu, da un calificativ articolului aici, dedesubt, la "Reactii la articol"... 🙂

Introdu aici, dedesubt, adresa ta de e-mail si vei primi saptamanal GRATIS articole interesante + bonus un PDF GRATIS “LEUCEMIA – o anemie mai severa sau cancer?”


Adresa de email: *


9 comments:

Paul Costea said...

maria billich says:
09/01/2014 at 10:26 AM

la fix venit articolul! totusi, eu nu stiu unde si la ce ma grabesc de-mi fortez tiroida sa produca hormoni intr-un ritm nebun :(. nu mai am energie, nu ma mai intereseaza daca e ceva facut sau nu, zac in nestire…pot sa tot citesc si asta de cativa ani, de cand a inceput biata tiroida sa semnalizeze, pana acum nu am fost in stare sa vad unde-i baiu’! cand va aparea continuarea??? eu una, am mare, mare nevoie! multumesc mult 🙂
Reply

Costea Paul George says:
09/01/2014 at 10:35 AM

draga mea maria… luni sau marti vei afla totul despre tiroida… este foarte interesant cum functioneaza acest minunat organism… in armonie cu natura…

cu drag, paul
Reply
benea elena carmen says:
09/01/2014 at 11:18 AM

Si eu doresc sa stiu cum se poate trata o tiroida Hashimoto cu noduli.

Carmen Benea
Reply
Costea Paul George says:
09/01/2014 at 6:44 PM

te rog sa astepti partea a doua a articolului… 🙂

cu mult drag, paul
Reply
Dorina says:
09/01/2014 at 12:55 PM

Si eu !!!!
Reply
MultiCrudi says:
09/01/2014 at 10:42 PM

Maria, problemele de glandă tiroida sunt, în general probleme legate de toxicitate mare in corp, acidodoza in corp si cantitate mare de mucus in corp, dar astea le-am explicat, in linii mari, intr-un articol mai jos. Daca vrei sa afli mai multe, asa cum am recomandat si Anei, citeste, te rog, cartea doctorului Robert Morse – Sa traim sanatos fara toxine. E geniala cartea si atat de multe lucruri ai sa intlegi despre tine … si despre corpul tau! Iti doresc sa iti gasesti cauzele problemelor tale de sanatate. Invata sa fii propriul tau terapeut, inainte de a apela la unul.
Reply
Costea Paul George says:
11/01/2014 at 2:07 PM

“Invata sa fii propriul tau terapeut, inainte de a apela la unul.” – cu asta sunt perfect de acord… totusi, eu i-as indica mariei sa astepte si versiunea mea privind problemele de glanda tiroida, care difera de cele expuse aici de multicrudi… apoi, maria va putea sa aleaga varianta cu care se simte mai in armonie, care i se potriveste cel mai bine…

toate cele bune, paul
Reply

Paul Costea said...

MultiCrudi says:
11/01/2014 at 3:55 PM

Paul, …. Maria face ceea ce simte sa faca, eu nu ma simt in masura sa ii indic ceea ce ar trebui sa faca. I-am spus doar ce indica, din punct de vedere fizic – al corpului, problemele legate de galna tiroida. Sustin si repet, iar asta am constientizat singura “constransa de imprejurari si experiente” ca … atunci cand vrei sa vindeci/tratezi o problema, nu e suficient sa gasesti cauza doar dintr-un singur punct de vedere. Daca intr-adevar vrei sa vindeci si sa tratezi o anumita problema de sanatate, trebuie sa iei in calcul si cauza spirituala si cauza emotionala si cauza mentala si cauza fizica/corporala. NOI, prin existenta noastra suntem un intreg, care suntem alcatuiti in acelasi timp din 4 parti: corp, minte, suflet si emotii. Cand apare o problema de sanatate, exista automat 4 cauze (corelate cu cele 4 planuri ale existentei noastre) … si trebuie identificate si eliminate toate aceste 4 cauze. Nu e suficient sa mananci sanatos si sa ai un corp sanatos, daca starile tale emotionale si sufletesti sunt dureroase, iar gandurile sunt departe de Dumnezeu. Dar nici nu trebuie sa faci o masina sa functioneze doar incercand sa ii pui o singura roata, iar pe celelalte 3 sa nu le bagi in seama. E necesar sa observi/repari toate cele 4 roti ale masinii, daca iti doresti ca masina sa se deplaseze eficient.

Ma intelegi, Paul? Nu crede ca vin sa dau comentarii pe site-ul tau, ca sa imi fac publicitate site-ului meu, dar simt nevoia sa spun oamenilor asa cum vad eu problema, adica o abordare completa a bolilor noastre. Mult timp m-am simtit si eu neputincioasa in fata unor anumite afectuni, incercand sa gasesc doar cauza emotionala sau spirituala, sau incercand doar sa gandesc pozitiv, dar, cu timpul, mi-am dat seama ca nu e suficient, ca trebuie sa iau in calcul si copul si gandurile mele ca sa pot sa “tratez” problema. Nu cotrazic nimic din ceea ce spui tu si din informatiile pe care le postezi tu cu atata dedicare si curaj, dar viziunea si concluzia mea e ca – nu intotdeauna este suficient sa tratezi problema doar din perspectiva emotionala sau spirituala, mentala sau corporala. Cine simte ceva din tot ce am spus eu aici, e liber sa caute mai multe si sa isi descopere singur propriile cauze. Insa, nu ma interpreta gresit, dar nu am putut sa tin toate aceste informatii pentru mine si sa nu spun ceea ce simt sa spun.

E minunat tot ceea ce faci tu aici si continua cu ceea ce ai inceput, fiindca lumea are nevoie sa afle aceste informatii pe care tu le oferi!

Iti multumesc pentru ceea c faci si o zi excelenta iti doresc!
Reply
Costea Paul George says:
11/01/2014 at 4:47 PM

draga mea… 🙂 … sunt intru totul de acord cu tot ce ai scris in acest comentariu… nici nu am spus niciodata contrariul, cum ca nu ar conta toate cele 4 aspecte… totusi, varicela, starile de voma, durerile de cap si multe altele nu au cum sa fie un semn a slabirii sistemului imunitar si a proastei functionari a sistemului limfatic… stii ce ar insemna asta?… contrar celor stiute, sistemul limfatic functioneaza intotdeauna perfect iar sistemul imunitar la fel, nu are cum sa slabeasca… in natura totul e perfect iar adaptabilitatea viului e extraordinara… nu exista nereguli sau disfunctionalitati decat in interpretarea noastra, a oamenilor… orice deviere de la “normal”, atat in natura, cat si in organism, are un sens, dar noi, neintelegandu-l, o interpretam ca problema ori boala…

toate cele bune, paul…

ana says:
09/01/2014 at 11:08 AM

Buna ziua,
mi se pare interesant si destul de logic si chiar plauzibil totul dar tot nu inteleg.
La copii cand e epidemie de varicela sa zicem de ce se imbolnavesc in masa toti fara ca lor sa le fie frica de varicela.
Baietelul meu aseara a spus ca il doare capul si noaptea ii venea sa vomite. Nu a avut nici un conflict in ziua precedenta chiar s-a distrat.
Sunt multe neclaritati…
Reply

Paul Costea said...

Costea Paul George says:
09/01/2014 at 6:43 PM

draga mea ana… sper ca nu ai asteptari de genul sa intelegi aceasta intreaga stiinta dintr-un articol? eu de ani de zile o studiez si mai am de invatat multe… nu exista epidemii, sunt rezultatul conflictelor in masa… de exemplu, la scoala, se intampla ceva, ii anunta ceva iesit din comun, iar copiii traiesc un conflict de separare de acel ceva (nu vreau) iar, cand se rezolva situatia, in mod interesant, a aparut epidemia… dar cei care iti explica ca e epidemie, nu au explicatie de ce nu o iau toti… dar iti spun eu de ce: pentru ca nu toti copiii traiesc conflictual acea situatie…

mai citeste pe site si in scurt timp vei intelege cu mult mai mult… crede-ma, e real totul, am verificat pe mine si pe prietenii mei…

succes!

cu mult drag, paul
Reply
MultiCrudi says:
09/01/2014 at 10:36 PM

Ana draga,
cauta sa intelegi mai mult cum functioneaya corpul uman, si ai sa intelegi mai multe. De exemplu, iti recomand cu toata inima sa citesti si cartea doctorului Robert Morse – Sa traim sanatos fara toxine. O poti gasi in librari, sau o poti comanda online.
Varicela, starile de voma, durerile de cap si multe altele … sunt un semn a slabirii sistemului imunitar si a proastei functionari a sistemului limfatic – responsabil de eliminarea toxinelor din corp. Poate ai sa imi spui ca baietelul tau e doar un copil si cum sa fie deja atat de intoxicat. Insa copii sunt foarte sensibili, in sensul ca organismul lor reactioneaza foarte repede la stimuli. In plus, de cateva generatii incoace, oamenii sunt tot mai bolnavi si au un organism tot mai slabit, iar aceasta caracteristica incepe deja sa se imprime copiilor, nu e de mirare ca se nasc tot mai multi copii bolnavi si slabiti. Iar aici, intervine responsabilitatea noastra, a parintiilor, sa invatam sa ne cunoastem si corpul, sa intelegem cum functioneaza si sa aflam care suntem necesitatiile lui reale si de ce alimente are nevoie. Cand apare o problema, trebuie inteleasa cauza din toate punctele de vedere, nu doar din punct de verede spiritual, emotional sau mental. Iar in ceea ce spun acum, ma refer inclusiv la partea fizica a noastra, adica la corpul nostru – cel care ne gazduieste sufletul. Uneori conteaza si casa in care stam, nu doar curatenia launtrica 🙂
Reply
Costea Paul George says:
11/01/2014 at 2:04 PM

draga multicrudi… nu am vrut sa intru in polemica la comentariul pecedent al tau… o sa iti spun totusi ca stilul expus de tine trage foarte mult spre stilul medicinii stiintific academice, bazata pe simptome si eliminarea lor…

“Varicela, starile de voma, durerile de cap si multe altele … sunt un semn a slabirii sistemului imunitar si a proastei functionari a sistemului limfatic” … in primul rand, sistemul imunitar, care nu exista in sesnsul propriu, nu are cum sa slabeasca (am si scris un articol pe aceasta tema) iar sistemul limfatic de la ce ar functiona prost??? iar, in al doilea rand, Varicela, starile de voma, durerile de cap si multe altele sunt rezultatul trairii diverselor conflicte in viata…

totusi, nu ti-am spus aceste lucruri pentru a te ataca, ci doar pentru a-ti aminti ca fiecare dintre noi avem realitatea proprie…

cu drag, paul
Reply

Paul Costea said...

MultiCrudi says:
11/01/2014 at 4:00 PM

Iti multumesc, Paul!
Reply

adriana says:
09/01/2014 at 11:48 AM

Buna,
am descoperit aseara blogul tau din intamplare si e super
am citit multe articole dar n-am gasit nimic despre trombocitopenie.sotul meu a facut aceasta boala in urma cu 2 luni.a fost in spital,a facut tratament si acasa si acum ca a incheiat tratamentul trebuie sa isi refaca analizele dar ii este teama de cum ii vor iesi.el sufera de mai bine de 20 de ani cu ficatul si colonul dar nu au fost probleme majore.spune-mi te rog de la ce s-a declansat trombocitopenia.eu sper din tot sufletul ca a fost ceva trecator.el este genul de om care se consuma foarte tare din orice si nici nu prea spune dar eu il simt. multumesc mult si astept cu nerabdare raspunsul tau.
Reply

Costea Paul George says:
11/01/2014 at 2:23 PM

draga adriana…

Sotul tau a suferit un conflict de autodevalorizare de sine asociat cu sângele. Ceva de genul: imposibilitatea de a lupta din cauza unei răni mari ce sângerează. Sângerarea şi conflictul legat de o rană, conflictul legat de o transfuzie de sânge sau conflictul legat de diagnosticul de cancer de sânge (creierul nostru nu poate face diferenţa între transfuzia de sânge, donarea de sânge şi sângerare). Îmi este scârbă de sânge. Mi-a luat tot… /”Mi-a supt şi ultima picătură de sânge…”

Splina este de fapt, un ganglion limfatic special. În timpul fazei de conflict activ: necroza splinei şi apariţia trombocitopeniei determină hemofilie (scăderea capacităţii de coagulare a sângelui) cu un DHS care, de obicei, începe cu o sângerare severă ce duce la scăderea bruscă a trombocitelor. Acestea din urmă dispar din circulaţia periferică. Scop biologic: pentru a preveni o trombembolie a unui vas de sânge (obstrucţia unui vas de sânge prin migrarea unui tromb/cheag de sânge)!

După ce rana s-a vindecat, numărul trombocitelor creşte imediat! În timpul fazei de conflict activ, transfuziile de sânge nu au niciun sens, iar în timpul fazei postconflictuale, sunt inutile. În plus: transfuziile de sânge sau diagnosticul de „cancer sanguin” pot declanşa un nou DHS, atunci când transfuziile sunt asociate cu sângerări. În timpul fazei de vindecare, necroza din splină este reumplută. Splina se umflă în mod semnificativ: splenomegalie (creşterea în volum şi greutate a splinei), ceea ce reprezintă un semn bun! O operaţie este necesară numai în cazul în care este vorba despre un conflict sever şi de lungă durată. În recăderi conflictuale (pacientul trăieşte mai multe PBS consecutive) datorită depunerii de ţesut în plus în zonele necrozate, apare Limfomul Hodgkin.

sper ca te-am lamurit in problema ta…

cu mult drag, paul
Reply
adriana says:
11/01/2014 at 8:54 PM

intr-adevar sotul meu a avut un conflict destul de grav cu cineva cu 3 zile inainte de a se imbonavi si s-a simtit devalorizat dar n-am crezut ca e chiar atat de afectat.eu am trecut mai repede peste problema si nu am pus-o la sflet.
iti multumesc mult pentru raspuns
Reply

Paul Costea said...

Costea Paul George says:
11/01/2014 at 9:56 PM

conflictul lui se rezolva daca il pui sa vorbeasca la nivel emotional despre evenimentul petrecut, adica sa iti spuna cum s-a simtit, ce trairi a avut, sa fie sincer si sa isi reverse toate emotiile simtite atunci… in acel moment, conflictul se rezolva, nu mai are relevanta pt organism si va intra in faza de vindecare… mult succes!

cu drag, paul
Reply
adriana says:
12/01/2014 at 12:19 PM

multumesc foarte mult pentru ajutor
Costea Paul George says:
12/01/2014 at 2:01 PM

🙂

Paula Pricopie says:
09/01/2014 at 6:30 PM

De cand am descoperit acest site ,sunt putin mai linistita, in sensul ca tiroidita, chiar hashimoto, de care sufar, se pare ca are sanse de ameliorare; nu, n-am spus vindecare, ci doar ameliorare. Aflu, si datorita dvs., ca exista remedii, ca nu trebuie sa renunti la lupta. Oricum, va apreciez enorm; aveti un mod extrem de prietenos de a conversa, de a expune temele, incat ne incarcati cu energie pozitiva, ne aratati latura optimista….poate, poate se mai poate face ceva……nu dispera….etc. Va multumesc si va astept cu noutati.
Reply

Costea Paul George says:
09/01/2014 at 6:48 PM

🙂
Reply
Reply

Paul Costea said...

Costea Paul George says:
09/01/2014 at 6:48 PM

🙂
Reply

MultiCrudi says:
09/01/2014 at 10:19 PM

Nu contest in nici un fel Noua Medicina Germanica, chiar sunt adepta ideilor si conceptelor aduse de dr. Hamer, insa nu trebuie sa uitam care este expresia existentei noastre! Noi, ca intreg, suntem alcatuiti din mai multe parti/laturi: din latura spirituala/sufleteasca, latura mentala, latura emotionala si latura fizica. Ei bine, cand incercam sa deslusim intregul si sa intelegem cum functioneaza totul, e greu de explicat doar din perspectiva unei singure laturi ale noastre. Atunci cand apare un discomfort, nu e suficient sa intelegem doar cauza emotionala sau spirituala, e necesar sa intelegem toate cele 4 cauze. Si sa vindecam pe toate cele 4 planuri. E absolut necesar sa privim o problema din toate cele 4 perspective, daca vrem sa intelegem cauza si sa vindecam in totalitate.
De exemplu, in plan fizic, adica ce se intampla in corpul nostru cand observam ca avem probleme cu glanda tiroida, ne indica clar o dereglare a intregului corp. Glanda tiroida face parte din sistemul endocrin, care este un fel de “creier” al organismului si e responsabil sa transmita celulelor informatii despre ce trebuie sa faca si la ce intensitate sa lucreze.

Cand apare o dereglare a glandei tiroide, acest lucru se datoreaza nivelului ridicat de toxine in corp – substante pe care corpul nu le poate metaboliza, nivelului ridicat de acidoza in corp – cauzat de alimentatia pe care o avem, cantitatii uriase de mucus acumulat in corp, etc.
1. Toxinele se inmagazineaza in corp, ca urmare a proastei functionari a sistemului limfatic. Ca sa activezi sistemul limfatic in cel mai simplu mod, e sa te apuci sa faci miscare fizica. Prin miscarea fizica, fluidul limfatic reintra in circulatie, iar mare parte din toxine incep sa fie mobilizate catre organele responsabile de eliminarea toxinelor din corp – piele (prin transpiratie, acnee, sebum,etc), rinichi (prin urina), colon, etc.
2. Corpul este un organism preponderent alcalin si functioneaza normal atata timp cat se pastreaza nivelul de alcalinitate in corp. Alimentele consumate cu regularitate influenteaza reactia corpului. Dintre alimentele care produc alcalinitate in corp sunt toate produsele de origine animala (carne, lactate, oua), painea alba, cerealele, zaharul rafinat, cafeaua, etc. Ca sa contrabalansezi reactia acida a corpului, este absolut necesar sa consumi alimente alcaline, iar toate toate vegetalele crude sunt alcaline, iar prin consumul lor – sa va corecta reactia acida a corpului si ii va asigura intreg necesarul de nutrienti adecvat, de care corpul are nevoie.
3. Mucusul acumulat in corp, are de asemena un efect dramatic si provoaca o serie de reactii in lant, insa nu am sa intru in detalii. Cel mai uzual aliment care creaza mucus in corp in cantitati uriase, este laptele si produsele lactate aferente. Cazeina, o proteina continuta, de lapte e cea mai responsabila de formarea mucusului. Pentru eliminarea mucusului din corp, e absolut necesar inlocuirea laptelui animal cu lapte vegetal. Acesta nu creaza deloc mucus, nu craza nici toxine, iar in plus contine cantitati enorme de calciu, calciu organic, care este foarte usor de asimilat de catre celulele corpului. Calciul din laptele de vaca, de exemplu, nu poate fi asimilat de catre corpul nostru. E o intreaga teorie. Totusi, nu ti-ati pus niciodata intrebarea de ce avem probleme cu dintii, oasele, etc din moment ce consumam regulat lactate?

Sper sa fie de folos informatiile si perspectivele pe care le-am prezentat acum:)

Si eu m-am confruntat cu multe dileme, pana am inteles cum functioneaza totul, adica cum functionam NOI.

Concluzie: nu te rezuma doar la un punct de vedere cand vrei sa intelegi un ansamblu. Nu te astepta sa gasesti cauza, cand analizezi doar o singura parte a existentei tale. Nu trata o afectiune, doar dintr-o singura perspectiva. Cauta intotdeauna sa intelegi intregul, fiindca fiecare parte este intr-o permanenta interconectare cu toate celelalte parti.
Reply

Paul Costea said...

Costea Paul George says:
11/01/2014 at 1:56 PM

fiecare structura egotica considera ca detine adevarul… eu expun doar informatii, adevarat, din punct de vedere al noii medicini germanice, care mie mi se par cele mai plauzibile… asta nu inseamna ca toti cei ce primesc aceste informatii sa fie de acord in totalitate, cum nici eu nu sunt de acord cu ideile expuse de altii. totusi, eu ii las sa aiba realitatea lor, proprie fiecaruia… 🙂
Reply
MultiCrudi says:
11/01/2014 at 3:21 PM

Ai perfecta dreptate Paul, si e minunat tot ceea ce faci! Continua si expune tot ceea ce simti sa expui!
Reply
elena says:
11/01/2016 at 2:42 PM

Stimata cititoare, eu m-am vindecat de hipertiroidism, dupa o suferinta de 3 ani, fara sa-mi modific absolut deloc felul de a ma hrani (alcalin sau dimpotriva) sau a face activitati fizice. Precizez ca beau zilnic, dintotdeauna, cantitati mari de lapte, deci, din pacate, nici unul din argumentele dvs nu e valabil in cazul meu. Abia cand am inteles DE CE corpul meu striga dupa „energie” suplimentara, atunci am iesit din starea „turbo” si metabolismul meu s-a intors la normalitate (luam pastile cu nemiluita, iar simptomele erau aproape neschimbate). In secunda in care am inteles, am renuntat la medicamente si niciodata nu a trebuit sa le mai folosesc. Iar, in legatura cu dintii si starea lor de sanatate, precizez ca am suferit in tinerete de nenumarate devalorizari de sine, soldate cu multiple carii, chiar măsele scoase, si, desi nimic nu s-a schimbat in regimul meu alimentar, mananc dulciuri si fainoase, dupa placere, nu mai am carii de mai bine de 10 ani, cam de cand stima mea de sine e foarte inalta, pt ca am invatat sa ma autoapreciez cu adevarat si sa nu ma mai supere niste oarecare pe care i-as fi „mușcat”, dar nu aveam voie. Va doresc sanatate multa. Respecte.
Reply

Santa Maria says:
10/01/2014 at 2:23 AM

O mana intinsa am zarit din zare…a ta;
Interesant articol, multumesc din suflet Divinitatii ca m-a adus in calea ta!
Reply

Costea Paul George says:
10/01/2014 at 10:17 PM

🙂
Reply

Paul Costea said...

CORNELIA says:
10/01/2014 at 10:05 PM

Astept sa ne vedem in Arad !
Eu am 5 noduli tiroidieni si altele mult mai grave. Astept cu nerabdare acest curs.
Sanatate multa tuturor !
Reply
CORNELIA says:
10/01/2014 at 10:06 PM

cum vom afla locatia ?
Reply

Costea Paul George says:
10/01/2014 at 10:17 PM

draga cornelia… am scris in articol: daca te intereseaza vreun curs, imi scrii pe costeapaulgeorge@gmail.com si iti trimit numarul organizatorilor care iti vor da toate detaliile necesare… 🙂 mult succes! 🙂
Reply
Reply

Unknown said...

Mi-a plăcut articolul și razonez cu el. Mulțumesc.